westkust roadtrip deel II - Reisverslag uit Sydney, Australië van Floor Verkampen - WaarBenJij.nu westkust roadtrip deel II - Reisverslag uit Sydney, Australië van Floor Verkampen - WaarBenJij.nu

westkust roadtrip deel II

Door: floorverkampen

Blijf op de hoogte en volg Floor

07 Februari 2012 | Australië, Sydney

Carnarvon
Dit was weer een van de vele kleine dorpen waar niet veel te beleven viel, we hebben hier dan ook maar 1 nacht vertoeft waarna we verder zijn gegaan naar Shark bay.
Sharkbay
Na weer uren te hebben gereden waar we inmiddels wel aan gewend zijn, zijn we dan weer in sharkbay.. Hier zijn we naar Denham en Monky mia geweest, 2 kleine plaatsjes aan een prachtig wit strand. In monkey mia hebben we op de camping gestaan, en aan het fijne strand gelegen. ’s Ochtends moesten we alweer vroeg op want de dolfijnen zouden gevoerd worden…. Wij zaten op tijd klaar om dolfijnen te spotten. Maar ongeveer 5 uur later, nog geen dolfijn gezien, het kwam dan ook wel een enkele keer voor dat er geen dolfijnen kwamen… laten wij nou net degene zijn met dat geluk… beetje jammer dus.
Kalbarri
Niet getreurd over de dolfijnen op naar het volgende avontuur Kalbarri… tegen de avond, kwamen we hier aan hebben we eerst gekookt en aan het strand gegeten. Daarna onze auto geparkeerd om te gaan slapen, om half 5 werden we daar gewekt omdat we daar niet mochten staan. We moesten 300 meter verder opgaan staan dan mocht het wel… Boon heeft de auto verzet en ik kon blijven liggen, dus toch nog maar even door geslapen. Vervolgens zijn we die morgen naar kalbarri national park gegaan. Dit is een super mooi park, mooie uitzichten over rotsen en beken, dit kon je bekijken vanuit de natural window . Verder hebben we nog wat andere mooie uitkijkpunten, in het national park bekeken. Vanuit daar zijn we doorgereden naar
Geralton
Daar hebben we voor het eerst een keer op een terras gezeten want dit past eigenlijk niet in het budget. Maar goed we hadden een mooie uitkijk over de zee en ons getrakteerd op een ijscoffee en boon op een chocolade shake. Nou god straft meteen, we waren er allebei goed ziek van, dus de rest van de dag doorgebracht bij de mac, omdat we daar een wc in de buurt hadden. Gezien we nog steeds wild kamperen zonder dan enige faciliteiten. Gelukkig ook gratis internet daar dus weer even in contact met thuis .
Cervantes
Na Geralton zijn we door gereden naar cervantes waar we de pinnackles nationalpark hebben bezocht. Dit is een national park, wat lijkt op een hele grote zandbak met daarin allemaal kleine rotsen die de grond uit komen, we kunnen er niks aan doen maar de rotsen lijken op penissen. Hier had je een vieuwpoint een wandel track en daarna kon je ook nog met je auto er doorheen rijden.
Perth
Na een lange reis, en vele vele km. Waren we wel weer toe aan het normale leve de stad de kroeg. We konden dan ook niet langer wachten en zijn doorgescheurd naar perth om daar van een heerlijk biertje te genieten. Hier hebben we ook gemeet met Natasja een vriendin van
Verona van thuis. Natasja is met ons 5 dagen verder gaan reizen naar het zuid westen van australie.
Margaret rivier
Dit is een klein gezellig dorpje, wat vooral bekend staat op de wineries. We zijn hier dan ook begonnen met het proeven van wijn. We hebben verschillende wineries gehad, en probeerde daar alle wijnen te proeven en vervolgens weer te gaan zonder iets te kopen lang leve de backpackers cheap cheap cheap. Natas en ik waren helemaal in onze nopjes, we hadden dan ook geluk een private skipper ja Verona lust geen wijn dus de Bob. Toen kon ons geluk helemaal niet op. Natasja sliep in een hostel, waar een hele aardige man achter de receptie stond. In eerste instantie mochten we in het hostel koken etc. later bood hij ons gewoon een GRATIS bed aan. Woooooow wat een god! Bijna 2 weken in een auto gelegen op 2 stoelen en we kregen gewoon een bed en een douche dit was hapiness!!
Verder zijn we ook nog naar een notenfarm en chocolate farm geweest, waar we weer het nodige gratis konden proeven.
Pemberton
Hier zijn we naar een nationalpark gegaan, waar ze bomen hadden waar je in kon klimmen. Deze dienden vroeg als uitkijkpunten om bosbranden te spotten. Hier hebben we in een 54 meter hoge boom geklommen, en dit was hoog… vanuit daar natuurlijk een mooi uitzicht over het national park. Daarna hebben we nog een kleine wandelroute gelopen, waar boon en natasja verdwaald waren ze wisten niet meer welk kleur ze moesten volgen. Dus even heerlijk momentje voor mezelf in de bush.
Denmark
Net voor Denmark zijn we nog naar de tree top walk national park gegaan, om daar rond te lopen, over bruggen die ze tussen hele hoge bomen hadden gemaakt. Echter zaten we te twijfelen dit te doen, want je moest betalen. Eenmaal aan de kassa was er niemand daar dus 123 rennen, ja we hebben het weer gefixt gratis tourtje. Hier mooi wandeling gemaakt naast hele oude en mooie bomen met groten holen en gaten erin, en ze zijn zo gigantisch groot en hoog zo heb ik ze nog niet eerder gezien.
Vervolgens zijn we doorgereden naar Denmark, klein schattig plaatsje, waar we weer bij het hostel van natasja gingen staan, echter na 1 dag kwam de eigenaar ons vertellen dat wij hier niet mochten komen, oke sorry…. Dus verkast naar een mooi park waar we de volgende nacht hebben gestaan.
Daar was een openbaar toilet en bbq bij,wat wil je nog meer. In Denmark hebben we nog een paar wineries bezocht, waar we weer volop geproefd hebben, de laatste was zo ontzettend goed dat we het deze keer niet konden laten een fles te kopen. Dus de avond voortgezet in het park met een rode bubble shiraz!! Verder hebben we hier nog een local markt bezocht en zijn we naar william bay geweest, dit is echt een super mooi strand waar verschillende rotsen de zee uit kwamen, het zand was wit en de water blauw er was alleen een ding wat ontbrak.. dat was de Zon. Beetje jammer maar goed toch een mooie dag gehad.
Albany
Hier hebben we in een park gepicknickt, en daar was gewoon een douche en wc bij. Dus maar weer even een gratis douche genomen. Daarna zijn we naar verschillende uitkijkpunten geweest, met prachtige stranden rotsen blauwe zeeën en witte stranden. Ook zijn we naar de blowholes hier geweest een grote rots waar een gat in zit en het water omhoog werd geblazen, verder weer prachtige uitzichten. ’s Avonds weer lekker gechilled in het hostel van Natasja. Waarna we weer door zijn gereden naar perth.
Perth
In perth zijn we naar een man gegaan die boon en ik in exmouth hadden ontmoet. Hij had ons daar uitgenodigd om bij hem in huis te komen voor zo lang als we wilden en dit was gratis.. Eerst hadden we nog onze twijfels beetje rare man, lange haren en gespierd en macho. Maar goed hij had een bubbelbad in de tuin en een fitness ruimte in huis en het was gratis, dus ja toch maar doen he. In perth hebben wij onze droom verwezenlijkt, we hadden namelijk bedacht een tattoo te nemen met living the good life en jawel hij staat mooi op onze voeten gegraveerd. Na 2 dagen heeft natas ons daar verlaten (bedankt natas het was gezellig). En boon en ik hebben hier nog even van het luxe leven genoten, lekker gebubbeld, met een corona in de hand. En ook hebben we hier gesport jawel even vergeten wat het was maar we konden het nog. Verder zijn we ook op stap geweest waar beste Jess alles voor ons heeft betaald. Vervolgens heeft hij ons ook nog mee naar een winery genomen, waar hij wederom goed voor ons heeft gezorgd. We hebben een relaxed en luxe week achter de rug, en ondanks dat we niet echt van hem gecharmeerd zijn, zijn we ontzettend blij heb te mogen ontmoeten, en hebben we genoten van onze tijd daar.

ongelofelijk de tijd vliegt voorbij, westkust roadtrip zit er ook alweer op, op naar sydney waar we een lange nacht voor de boeg hebben gehad, en met een vijftigtal anderen reizigers de nacht op de grond hebben doorgebracht, om vervolgens onze trip te kunnen voortzetten in nieuw-zeeland.

• 07 Februari 2012 - 09:57

Mirjam:

He sister,

ik zie dat je, je tijd wel doorkomt.
    Je maakt wat mee zo. Ik zal binnenkort eens kijken of dat ik de foto's weer kan zien. veel plezier in Nieuw Zeeland, geniet van de laatste weken met Verona.

groetjes uit een zonnig maar zeeeeeeeeeeeeeer koud Beek en Donk (gevoelstemperatuur - 15graden)

• 07 Februari 2012 - 15:42

Ome Jan:

Hallo Floor,tussen het schaatsen door toch even reageren.
    Zo te lezen gaat het prima,had ook niet anders verwacht.
    Zondag voor de middag zijn we in Deurne
    op het bund ven wezen schaatsen.
    Daar was half boekel jullie mam was er ook om te wandelen en koffie te drinken
    Hier vriest het dat het -22,6 in de polder.
    Bij ons in Asten -16,5 kou he.en bij jullie +28 warm,flink drinken maar dit
    hoef ik niet te vertellen wel.
    Geniet er fijn van je hebt nu de kans.
    Veel liefs van je peet oom?? hou doe.

• 07 Februari 2012 - 22:47

Janneke:

He meiden,

Mis jullie echt ontzettend! Maar goed om lezen dat alles mooi leuk en goedkoop is door jullie creativiteit. Hier nog altijd sneeuw en kou, ik kom behoorlijk bevroren van mijn fiets af als ik naar het werk ga! Er komt snel weer een update via de mail vanuit Eindhoven. Veel plezier in NZ en ik wil niets horen over die zogenaamde kou daar!
    Liefs xx

• 08 Februari 2012 - 21:38

Petra:

Ha Floor en Boon,

Zo te lezen veel leuke dingen nog mee gemaakt aan de west-kust.
    Lekker gratis lux weekje klinkt goed!
    De tijd gaat idd snel ik ben al weer onder weg naar huis zit nu in Taipei te wachten op mijn volgende vlucht.

Heel veel plezier samen nog in Nieuw Zeeland.

xx Peet

• 15 Februari 2012 - 18:26

Anouk:

Haha wat zijn jullie toch ook een stelletje, ik zie het al helemaal voor je hoe jullie die man mooi voor jullie laten zorgen hahaha!!! Af en toe toch ook wel fijn om te horen dat wij dan hier iedere dag gewoon (gratis) in ons eigen bed mogen gaan slapen en (gratis) mogen douchen etc :P:P haha tsjah je moet er iets van maken als je jullie verhaal leest ;) (oftewel, nog steeds jaloers)
    Zo ik maar weer eens verder met de voorbereidingen voor carnaval en jawel, ik heb wat internationale vrienden uit mijn klas zo ver weten te krijgen dat ze zaterdag de optocht in ehv mee gaan beleven :D:P ben benieuwd!!
    Groeten vanuit Rotterdam!!

• 09 Maart 2012 - 00:04

Tiny Admiraal:

Hallo Floor
    Dapper ding , hoe gaat het zonder je reismaatje. Heb je al iemand gevonden die ook ok is om verder mee op te trekken. Blijf genieten van al het mooie wat je tegen komt en veel geluk op je verdere pad.
    Martien land straks om 6:50 op schiphol en dan zit zijn Ghana periode erop. Ze hebben er erg van genoten
    Groetjes uit Heusden