melbourn <3 en outback - Reisverslag uit Sydney, Australië van Floor Verkampen - WaarBenJij.nu melbourn <3 en outback - Reisverslag uit Sydney, Australië van Floor Verkampen - WaarBenJij.nu

melbourn <3 en outback

Door: floorverkampen

Blijf op de hoogte en volg Floor

12 Juni 2012 | Australië, Sydney

Ik hoor dat er vele mensen weer met smacht zitten te wachten op een nieuw verhaal. Het is dan ook alweer even geleden dus tijd voor een update.
Na een prachtige reis in Nieuw-Zeeland ben ik weer terug gevlogen naar Australië en dit keer naar Melbourne. Zoals vele van jullie weten heb ik ruim 2 maanden daar gewoond. De stad is fantastisch, ik voelde me er helemaal thuis. Zou er zo willen gaan wonen als het niet aan de andere kant zo ver weg en geïsoleerd van de rest van de wereld zou zijn. De stad is erg mooi en Multi cultureel, er is altijd wat leuks te beleven zoals festivals etc, veel live muziek, en veel artistieke mensen.
Ik heb 2 maanden in een hostel geleefd the Nunnery, daar regelmatig de bijbel een keer doorgelezen en me netjes gedragen. De Nunnery lag in de wijk Fitzroy. Prachtige creatieve straten met mega veel vintage shops, met de meest fantastische dingen alleen helaas te veel te duur voor een backpacker dus maar veel window shoppen. Er zitten ook heel veel restaurantjes terrasjes kroegen, die allemaal fantastisch uitzagen. Een stoffe bank als in de jaren 80 kan niet ontbreken in een kroeg hier. Ook veel artistieke en alternatieve mensen zaten in deze area, dus altijd wat te zien en beleven. Ik heb in Melbourne zoveel fantastische mensen ontmoet binnen no time had ik een sociaal leven opgebouwd. Als men dan ook vraagt wat heb je daar 2 maanden gedaan, ik heb geen idee. Levende het `` gewone maar bijzondere´´ leven. Naast wat sight seeing in de stad, wat museums , het strand op st´kilda de botanical gardens en andere mooie parken, Queen victoria market, Voetballen, basketballen en tennissen in het park veel eten en drinken en rond fietsen op mijn eigen gekochte fiets. Ook ben ik hier naar een footy game geweest. Dit was de grootste bekendste wedstrijd van het Australische voetbal van het jaar. Leuke ervaring mega groot stadion en geen 22 mannen op het veld nee wel 40 fantastisch toch. Verder bezig geweest met het zoeken naar een baan en her en der een wat gewerkt het enige goede na wat inkomsten is goed weten wat je niet wilt :). Samen met mijn sisters zijn we nog op roadtrip geweest naar wilson promoroty en philip island. Met zijn 4tjes zijn we lekker wijn gaan proeven bij de wineries in the yara region en door de prachtig natuur en national parken gereden. Leuke herinneringen hieraan alleen minder aan de nacht, we waren zo slim in een luchtbed te vergeten dus hebben we met zijn 4e lepeltje lepeltje op een matrasje van 1.40 moeten slapen. Toen was het dan toch tijd om Melbourne te verlaten of niet… weet het nog steeds niet. Maar goed zonder werk is het niet haalbaar in oz te blijven, dus tijd voor afscheid. Viel zwaarder dan verwacht, maar met een geweldig afscheidsfeest toch goede herinneringen.
Roadtrip door de outback.
Samen met 2 ned jongens die ik eerder had ontmoet van Melbourne naar Alice springs gereden. Eerst begonnen we aan de great ocean road. Geweldige mooie weg langs de kust waar de 12 apostels waarvan er nog 8 heel zijn. Het was ongelofelijk kut weer, koud en veel regen daar inmiddels wel aan gewend maar zonde voor het prachtige plaatje. Maar ondanks dat toch zeker de moeite waard om het te bekijken. Vanuit daar zijn we naar grampiens national park gegaan. Waar we weer vele mooie uitzichten hebben mogen bewonderen. Vanuit daar hebben we de oodnadatta track gereden een of the road track door de outback. Mooie rit al viel er onder weg weinig te zien als dessert. Onderweg hadden we wel een leeg huisje gevonden waar we hebben overnacht. Samen met 4 gepensioneerde mannen die daar gestrand waren. Daar een mooi vuurtje gebouwd, en geleerd hoe je Australisch bush bread maakt op een vuurtje. Daarna zijn we doorgereden naar uluru ofterwijl ayers rock. De magische rots die voor de aborignal heilig is. Na de sunrise te hebben bekeken moesten we eerst een aantal uur op warmen. Want wat vele van jullie waarschijnlijk niet weten het kan vriezen in Australie. Daar hebben we een vrouw ontmoet die werkte bij het informatiecentre. Ze vertelde ons dat ze was getrouwd met een aborignal en dat ze op het park bij de community woont. Wij waren zo brutaal te vragen of we daar niet mochten slapen, klinkt toch mega interessant. Dit vond Martha wel gezellig dus na een telefoontje met haar man waren we welkom. Na wat wandelingen rond de rots zijn we daar heen gegaan. De community zelf had goede voorzieningen voor de kinderen als een mooie school en klimrek etc. Maar verder leek het net africa huizen stelde helemaal niets voor en de kinderen lopen er naakt zonder schoenen rond. Een stukje verder was het gedeelte waar de rangers woonden daar woonde martha en haar man James. Super vriendelijke mensen. Na 5 min. Haalt martha haar waterpijp en een hoop wiet te voorschijn en begint ze prachtige verhalen te vertellen over haar hippie tijd en de aboringals. Dit was weer een bijzonder leuke ervaring. Ze waren echt ontzettend aardig, hadden lekker voor ons gekookt we kregen ieder ons eigen bed en een heerlijke douche. We zijn nog even naar de sunset bij ayersrock gaan kijken wat is magisch mooie met alle mooie kleuren in de lucht die snel veranderen.
De volgende dag zijn we naar kingskanyon gegaan wat ook een mooi np is waar we een 5 uur durende wandeltocht op en door de rotsen hebben gemaakt helemaal prachtig. Vervolgens zijn we nog naar west mc donald national park geweest. Mega groot gebied met prachtige rotsen, watervallen en springs. Waarna we door zijn gereden naar Alice springs. Totaal was dit een 2 weken durende reis geweest met camping in de bush, zeker de moeite waard op de outback gezien te hebben voor het verlaten van Australie. Maar nog een keer kamperen als het vriest neee nooooit. Kan niet wachten om de warmte weer op te zoeken in Azie.
Alice springs is niet zo heel bijzonder er wonen veel dronken vervelende mensen en ’s nachts is het niet eens safe om op straat te gaan. Dus na 2 daagjes voor gezien en op naar Sydney voordat ik naar azie ga. In Sydney bij een vriendin Tanja gelogeerd, gezellige tijd. En lekker even relaxen en bijkomen en klaarmaken voor een nieuw avontuur. Heerlijk een appartement met een bubbelbad dat komt toch ff fijn uit.

• 12 Juni 2012 - 15:59

Anouk:

Floor!!
    Wan skon bericht!!! Ik vroeg me idd al af wat je daar toch nog steeds aan het uitspoken was haha maar nu ben ik weer op de hoogte ;)
    Kan echt niet geloven dat je al zo lang weg bent en nu begint het ook echt lang te lijken ;)
    Veel plezier met je nieuwe avontuur :D

• 12 Juni 2012 - 17:28

Tonnie Krol:

Floor,alvast gefeliciteerd met je verjaardag.
    En goede reis verder.
    Groetjes Tonnie en Ben.

• 15 Juni 2012 - 09:12

Proficiat met je verjaardag, morgen, Floor. Maak er maar een mooie dag van (maar als ik dit allemaal lees, doe je dat al elke dag) Geniet er nog van! VROLIJKE VRIJBUITER!
    Groetjes ome Harrie tante Anneke